perjantai 24. helmikuuta 2012



Minä sairastan tunne-elämältään epävakaata persoonallisuushäiriötä. Puolitoista vuotta diagnoosin saamisen jälkeen, pääsin oikean hoidon piiriin. Käyn tällä hetkellä dialektisessa käyttäytymisterapiassa (ryhmäterapia/taitovalmennusryhmä) sekä psykoterapiassa (yksilöterapia). Koska koen, että DKT on auttanut minua todella paljon, ja on tapahtunut konkreettisia muutoksia, haluan saada materiaalit kaikkien ulottuville. Materiaalit ovat suoria kopioita ryhmässä jaetuista materiaaleista. Tulkinnat ovat minun. Harjoitukset voivat tuntua pieniltä, ja typeriltäkin. Mutta uskokaa tai älkää, ne todella toimivat! Ainakin minulla. Uskon että taitojen harjoittelu auttaa myös "normaaleja"(ei epävakaita) ihmisiä. Itseäni on myös kovasti auttanut tieto epävakaudesta. Mitä enemmän luen, sitä enemmän ymmärrän itseäni.
Tietoa tunne-elämältään epävakaasta persoonallisuushäiriöstä:

2 kommenttia:

  1. kiitos blogistasi! Suomi on pieni maa ja vertaistuki tähän vammaan on niin tervetullutta. Itse en ole valmis blogia perustamaan, mutta ilahdun aina kun löydän netistä vertaistukea. Jokainenhan meistä on yksilö, mutta nää tietyt kuviot sieltä löytyy. Eli kiitos kun uskallat ja viitsit jakaa. - minerva

    VastaaPoista
  2. Kiitos palautteesta! Se miksi tähän alunperin lähdin niin ajattelin asian niin että olisin itse tarvinnut vertaistukea,tietoa ja toivoa paremmasta etenkin silloin kun sain diagnoosin. Harmittaa kun kirjoittaminen helposti jää (eikä tämä ole elämässäni ainut asia joka jää roikkumaan:). Jos haluat niin mulle voi kirjoittaa myös mailia, niihin saan ehkä paremmin vastattua.

    VastaaPoista